Ресторантите са място, което клиентите посещават, по многобройни причини. Рядко основната е, за да се нахранят. Отдавна отминаха дните на консервативните и праволинейни възгледи. Днес модерната концепция на ресторанта е насочена към предоставяне на приятно преживяване. Преживяване, което предоставя цялостно положително усещане на потребителя от:
Кухня;
Напитки;
Хигиена;
Атмосфера;
Обслужване;
Отношение;
Социалния статус на останалите клиенти;
Компанията, с която споделят една маса;
За перфектното преживяване на потребителите всеки детайл е от значение, а един от основните компоненти е обслужването.
В следващите близо 7 минути ще Ви представим най-важните препоръки и наблюдения, за да осигурите блестящо обслужване във Вашия обект. Приятно четене!
◉ Всичко започва от посрещането
Начинът, по който посрещате клиентите във Вашия ресторант е изключително важен. Той поставя основите на клиентското преживяване и дава насоки на потребителите какво да очакват от своето преживяване. Любезното посрещане и установяването на топла връзка с клиентите предразполага посетителите да бъдат приятелско настроени с персонала на Вашия обект.
Посрещането на посетителите е важно да бъде винаги с усмивка. Има огромна разлика от намусено, надменно или незаинтересовано, поздравяване на посетител и посрещане с топла усмивка. В единия случай клиентите чувстват, че има значение тяхното посещение, радват се, че някой е щастлив от факта да ги види. Задоволството от това да се чувстват важни и желани, ги предразполага да бъдат щедри в бъдещите си поръчки (а защо не и в бакшишите си). От друга страна, безразличното или сопнато посрещане, ги кара да се чувстват нежелани. Последствието е ясно - те стават много по-обрани в своите избори.
Също така, посрещането на посетителите трябва да се случи преди те да са седнали на своята маса. Това действие елиминира притеснението на посетителите дали масата е свободна, а в допълнение е полезна и за персонала, за да оптимизира разпределението на масите в обекта.
ПРЕПОРЪКА:
✔️ Винаги посрещайте своите посетители още при тяхното влизане в обекта. Бъдете усмихнати и установете топла връзка с Вашите клиенти. Това ще ги предразположи да се чувстват добре във Вашия обект.
◉ Доброто обслужване включва целия персонал
Екстериорът е това, което Вашите посетители виждат преди да влезнат във Вашия обект. Сърцето на Вашия обект обаче са Вашите служители. Доброто обслужване на посетителите включва добра кухня, подредени маси, чисти тоалетни и любезно отношение от сервитьорите. Всички тези компоненти са сърцето на Вашия ресторант. Вашият екип има грижата за цялостната атмосфера и преживяване на Вашите посетители.
Имайте предвид, че за да бъдат Вашите служители мили и любезни с клиентите, е необходимо не просто да са добри хора по принцип. Всеки служител е важно да се чувства щастлив на своето работно място. Разковничето е в отношението - каквото отношение те получават от ръководните позиции, такова ще показват и те към клиентите.
ПРЕПОРЪКА:
✔️ Сърцето на Вашия ресторант е неговият персонал. ❤ Погрижете се за Вашите служители, защото те са връзката Ви с Вашите клиенти. Основата на успешния ресторант са доволните клиенти, а за да са доволни те - нужно е да имате и доволен персонал. Погрижете се добре за него, за да се погрижи и той добре за Вашите посетители.
◉ Клиентът винаги е прав
Това е златното правило на всеки бизнес. Дори когато смятате, че клиентът греши, дори когато сте сигурни, че клиентът греши - никога, в никакъв случай не му го казвайте. Бъдете разбрани и съпричастни. Изслушайте своите клиенти и тяхното оплакване. Напълно е възможно и Вие да сте допуснали грешка. Проблеми има във всеки обект. Дори най-добрите ресторанти в света имат грешки и недостатъци.
ПРЕПОРЪКА:
✔️ Изслушайте своите клиенти и бъдете отворени за критика. Постарайте се да разрешите всеки конфликт, който клиентите Ви изпитват. Те ще оценят това. А Вие ще се научите да бъдете още по-добри като хора, защото ще се заредите с умението да се поставяте в обувките дори и на хората, които Ви е трудно да разберете.
◉ Не приемайте повече резервации от възможностите Ви
Няма нещо, което да отблъсне клиентите Ви повече от това да имат резервация за определен час, а когато пристигнат да получат призив, че трябва да изчакат още 30 минути. Бъдете внимателни при приема на резервации и тяхното управление. Слагайте достатъчен интервал от време между отделните резервации, за да няма казуси, в които Вашите посетители трябва да чакат заради Ваша грешка.
ПРЕПОРЪКА:
✔️ Използвайте система за управление на резервациите. Това може много да улесни Вас и Вашите клиенти. Удобството ще бъде голямо както за Вашия персонал, така и за самите посетители. Научете повече за това: Интелигентна система за резервации.
◉ Погрижете се за Вашите най-лоялни клиенти
Основата на всеки бизнес са неговите лоялни клиенти. Постарайте се да запомните кои са Вашите лоялни клиенти. Те могат да бъдат двойката, която всяка седмица идва да Ви посети за вечеря или пък екипът от колеги, които всеки ден идват за обяд при Вас. След като ги идентифицирате, направете жест към тях. Те имат причина, за да Ви посещават редовно. Изградете още по-добри отношения с тях, като им осигурите нещо от ресторанта специално за тях - например: коктейл, десерт, кафе или просто малък детайл, с който да им покажете, че те са важни за Вас.
Всеки е чувал големи хвалби по адрес на гръцките ресторанти в Гърция. Тяхната слава е неслучайна: независимо дали сте нов или познат клиент, те винаги ще ви зарадват с жест - десерт, кана с вода, чаша вино, панерче с вкусен хляб или друго. Всеки обожава малките подаръчета. Това стимулира клиентите да препоръчват Вашия ресторант, да водят нови клиенти със себе си и да поощряват Вашите служители.
ПРЕПОРЪКА:
✔️ Установете кои са Вашите най-лоялни клиенти и направете жест към тях. Това ще заздрави още повече връзката Ви с тях и ще установи по-дълбока лоялност. Клиентите Ви ще бъдат благодарни за това. И ще Ви го покажат.
-
Бонус: Обмислете технологичните новости, които могат да бъдат в удобство за Вашите клиенти. Такава новост е дигиталното меню. Чрез него Вашите потребители могат да разглеждат Вашите предложения от своя телефон и дори да правят бърза поръчка. Сигурни сме, че ще им хареса. Научете повече: тук.
За всички Ваши настоящи и бъдещи клиенти, които не могат да посетят заведението Ви, можете да им предложите доставки. TabL разполага с иновативна система за онлайн поръчки, която ще Ви носи допълнителни доходи и онлайн популярност. Разгледайте услугата.
Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате друго полезно съдържание на: https://tabl.bg/bg/blog