Вашият ресторант готов ли е за всяка изненадваща проверка? Една от причините, поради които собствениците се страхуват от ревизии в заведенията, се крие в липсата на готовност за одит или ревизия. С наличните днес цифрови решения за управление и поддръжка на ресторантьорския бизнес, можем да си гарантираме готовност за одит много лесно, стига да знаем как да планираме и използваме дигиталните ресурси, които могат да са ни от помощ. Отминаха дните, когато хартиените формуляри, дневниците и отнемащата време консолидация на данни, помагаха на ресторантьорите да разберат текущото състояние на заведенията, които управляват. Днес успешните ресторанти използват новите технологии и стабилна програма за одит, която им дава 100% видимост и лесни решения.
5 стъпки, чрез които да си гарантираме готовност за ревизия
СТЪПКА № 1: Информирайте се за изискванията и разпоредбите ⚠
❗❗ Преди да планирате каквато и да е ревизия, важно е да прегледате и разберете какви са изискванията, които са приложими за вашето заведение. Ако сте франчайзополучател, тогава трябва да следвате указанията, предоставени от франчайзодателя. Въз основа на насоките, можете да създадете контролни списъци за одит и въпросници, за да установите нивото на съответствие във вашето заведение.
СТЪПКА #2: Прилагайте СОП за ежедневни операции
✅ Стандартната оперативна процедура (СОП) е набор от инструкции стъпка по стъпка, съставени от институции или организации, за да помогнат на собствениците на заведения да извършват рутинни операции. СОП има за цел да се постигне ефективност, качествена продукция и еднакво изпълнение. Целта е да се избегне неефективната комуникация и неспазването на индустриалните разпоредби.
→ Най-добрият начин да се подходи към това е да се използва цифрово решение за лесно управление на ревизиите в заведенията. Можете лесно да конфигурирате СОП в рамките на дигиталните технологии, с които всички ние разполагаме. Така ще позволите и на служителите си лесно да следват стъпките, предоставени в софтуера.
СТЪПКА #3: Създайте режим за проверка на безопасността на храните
Ако във вашето заведение се предлага храна, трябва да сте запознати много детайлно с постановленията на институциите относно безопасността на храните. Докато ревизиите на ресторантите включват различни проверки, тази касаеща безопасността на храните все още остава най-значимата проверка, която може да бъде направена. За да сте подготвени за евентуална проверка от инспекцията за безопасност на храните, трябва да прилагате специален режим за проверка.
✔ Едно добро решение отново са дигиталните помощници, които позволяват автоматизиране на задачите, назначаване на коригиращи действия и лесна поддръжка на необходимите контролни списъци от удобството на таблет или мобилно устройство. Можете да проследявате всички задачи, степента на изпълнение, състоянието на коригиращите действия и други, без да се налага да пътувате физически до всяко място, за да съберете информация.
Използването на дигитално меню TabL носи допълнително улеснение за ресторантьорите, тъй като предлаганият от заведението асортимент е видим и лесно проследим при всяка проверка. Контролните органи лесно могат да проследят направените поръчки - както на място в заведението, така и онлайн.
СТЪПКА #4: Планирайте и насрочете сами свои вътрешни ревизии
Не чакайте представителите на контролния орган да се появят във вашето заведение за ревизия. Бъдете готови за всяка изненадваща проверка, като провеждате редовно одити и решавате всички идентифицирани проблеми. Ако бъдете информирани за състоянието на целия си бизнес, можете да си гарантирате 100% готовност за одит всеки път. Лесно може да направите вътрешна самостоятелна ревизия като:
Съберете целия колектив от служители;
Подсигурете си измерителен уред и се уверете, че той отчита коректно като го сравните с друг уред;
Отворете складовата програма, в която заприхождавате Вашата стока и продукти на склад;
Започнете проверка артикул по артукул, сравнявайки реалните наличности с тези, които са описани във Вашия складов софтуер;
Ако има разминаване разговаряйте с Вашия персонал и установете откъде произлиза разминаването.
СТЪПКА № 5: Използвайте анализа, за да вземате решения навреме
Най-голямото предимство на използването на дигитални решения за управление на ревизия в заведение, е наличието на анализи в реално време. Можете не само да получите незабавен преглед на текущото състояние на заведението, но също така можете да проследите състоянието на плановете за действие, които трябва да разрешат идентифицираните проблеми. С такива усъвършенствани отчети и приложими данни, можете да вземате решения навреме и никога да не бъдете хванати неподготвени при инспекция.
-
Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате друго полезно съдържание на: https://tabl.bg/bg/blog