В момента всяка една сфера от живота ни е ориентирана към автоматизацията:
Стремим се да плащаме онлайн;
Правим си дигитални срещи;
Поръчваме за вкъщи отново с помощта на технологиите;
На много места се “самообслужваме” чрез технологични въведения.
От една страна, целта на автоматизацията е да спести време, както и да персонализира преживяването на всеки един потребител. От друга страна, скоростната автоматизация е продиктувана от търсенето - т.е. от желанията на потребителите. Ако те не се нуждаят от нея и не я възприемат като ценност, автоматизацията няма никакъв шанс за развитие.
Това, което се наблюдава като световна тенденция, е въвеждане на все повече технологични улеснения, които пестят време, намаляват шансовете за човешки грешки и повишават степента на персонализация.
Светът на ресторантьорството и заведенията като цяло вече отдавна прие с отворени обятия технологиите. Те са особено търсени от хората под 30-годишна възраст, но и не само. Един път докоснали се до удобствата на технологиите, потребителите предпочитат да ги използват.
Запознаваме Ви с два примера от световния бизнес, които казаха “Да” на автоматизацията и разшириха още повече обхвата на бизнесите си.
Още през 2015 година гигантът McDonalds въвежда система за самообслужване - кьоскове. Това са дигитални табла, чрез които всеки клиент може да си поръча, каквото поиска и както го поиска. Освен това самите табла притежават софтуер, който може да предлага допълнителни продукти към поръчката - сосове, добавки, гарнитури, комбинации, напитки и т.н.
По този начин McDonalds си спестиха големите опашки, излишните разходи и пропуснати ползи, човешките грешки, като в същото време увеличиха продажбите си, защото кьосковете не зависят от настроенията на служителите и за тях не съществува “неудобството да препоръчаш нещо допълнително към поръчката”. Това неудобство е често срещано притеснение сред касиери, сервитьори и продавачи.
65% от потребителите предпочитат да посещават заведения с дигитални менюта.
30% от потребителите избират кьосковете пред касиерите, ако опашките са с еднаква дължина.
Малко психология: Изпълнителният директор на McDonalds споделя пред медии истинската причина за въвеждането на тази автоматизация. Колкото повече време потребителите прекарват в самостоятелен избор на храната си, толкова по-склонни са да инвестират повече. По-късно проучване доказва това наблюдение, като резултатите са дори още по-шокиращи: Клиентите са по-склонни да харчат повече, ако осъществяват допир с храна си - макар и чрез touch screen.
В България можем спокойно да наречем кьосковете дигитални менюта. И ако тази тенденция е започнала в САЩ още през 2015 година, то тя много скоро ще залее и заведенията по нашите ширини.
Любопитно: До края на 2020-та McDonalds планира да въведе дигиталното меню във всички свои 14 000 обекта. Примерът на McDonalds е толкова успешен, че и други заведения за бързо хранене въвеждат дигиталното меню като опция - Subway, Burger King, Wendy’s, KFC, Taco Bell, Panera и други.
Още през 2018-та година Starbucks въвежда дигитално меню под формата на големи екрани. На тях се визуализира цялото меню, както и актуални промоции, които хващат окото с красиви и апетитни видеа. При Starbucks главният мотив е съкращаването на разходи за хартиени менюта. Само в Америка те имат близо 13 000 обекта. Представете си как всяко едно от тях трябва да актуализира менютата си при всяка нова промоция или нов продукт. Това си е направо разхищение.
Още по-впечатляващо е тяхното мобилно приложение, което става хит сред почитателите на Starbucks. Но защо? Ключът е в ангажираността. Успехът на приложението се гради върху няколко компонента:
Удобен мобилен интерфейс;
Персонализация на поръчката онлайн;
Поръчка на любим продукт онлайн;
Лесно намиране на най-близкия обект до теб;
Бърза лента за взимане на дигитални поръчки от обект;
Програма за лоялни клиенти.
Може би най-интересна звучи програма за лоялни клиенти. Принципът й е много простичък - колкото повече консумираш, толкова повече награди получаваш (за да консумираш още повече, разбира се).
Нека обобщим: Starbucks се стреми към постоянно съкращаване на излишни разходи, умно приложение на технологиите и внедряване на нови начини за по-бързо, по-персонализирано и по-ангажиращо обслужване. Всичко това е възможно само и единствено с помощта на автоматизацията.
Да, Вие не сте гиганти като Mc Donald’s и Starbucks - но не е и нужно. Единствената разлика между Вас и тях е, че още преди години те са рискували и са опитали. Никой не е бил 100% сигурен дали технологичните промени ще сработят. Е… с много работа, наблюдения и адаптация, те са успели да наложат дигитализацията като конкурентно предимство.
Подобни примери са много ценни за целия ресторантьорски бизнес - те задават тенденциите, споделят ценен опит и вдъхновяват останалите да бъдат по-добри, по-иновативни и по-гъвкави.
Сега е моментът да се замислите как бихте могли да внедрите повече технологии в бизнеса си, за да:
спестите време на своите клиенти;
ангажирате клиентите си още повече със своя бранд;
направите комуникацията още по-персонализирана;
съкратите излишни разходи;
продавате повече;
освободите повече време за търсене и намиране на допълнителни начини за бизнес растеж.
Дигиталното меню е чудесен старт. Посрещнете клиентите си със свободата сами да избират поръчките си на място, елиминирайки възможността за човешка грешка. А и припомняме: колкото повече клиентите си взаимодействат с храната си (макар и дигитално), толкова повече ще са склонни да инвестират и да се връщат отново!
Свържете се с нас, за да Ви разкажем за възможностите на дигиталното меню TabL.BG. Тествайте го напълно безплатно за 10 дни и се уверете, че това е чудесно решение за първи стъпки в дигитализацията!