Във времена на десетки новосъздадени ресторанти, конкуренцията е по-голяма от всякога. Все още ли заведенията имат полза от това как е подредена тяхната масата?
✔ Отговорът е твърдо да. Всички знаем, че ресторантът не е просто място за хранене. Той е място за срещи, емоции и приятно прекарано време. За това готвачите преминават през дългите часове обучение как да презентират правилно нашите ястия. Тяхната упорита работа трябва да бъде допълнена и от подходяща подредба на масата. Така можем да подобрим потребителското преживяване в нашия ресторант и да спечелим доволни лоялни клиенти.
Ресторантите използват два основни типа на подредба. Сервиране на масите е разделено на формално и неформално. Основното правило и при двата типа подредба е приборите да са подредени по реда на използване. Ето някои от основните принципи, които трябва да запомните:
Този тип подредба се използва за сервиране на неформално хранене от три ястия и използва по-малко прибори. Чинията е в средата, като тя може да бъде покрита с внимателно сгъната салфетка.
Вилицата се поставя от лявата страна на чинията.
Ножът се поставя от дясната страна на чинията с острия ръб, обърнат наляво.
Лъжицата се поставя от най-външната дясна страна до ножа.
Над ножа и лъжицата е правилно да са разположени чашите. Те е препоръчително да бъдат разположени на следния принцип: чаша за вода отляво и чаша за вино отдясно.
Ако има поръчка на хляб, той е препоръчително да се поднесе над вилиците в горния ляв ъгъл на подредения сет в купа.
Официалното подреждане на маса използва за основа принципите от предходната точка. Разликата при него са повечето прибори. Допълнително правило към този тип сервиране е да няма повече от три приборни елемента от всяка страна на чинията. Разбира се и това правило има изключение. Можете да го нарушите, когато се сервират стриди и е необходима четвърта вилица за тях.
Точно като неформалното подреждане на масата, чинията е в центъра.
Вилиците остават вляво и се подреждат по големина. Правилото е вилицата за основното ястие да седи най-близо до чинията, а най-малката вилица да бъде най-ляво разположена.
От дясната страна се разполагат ножовете и винаги острата им страна трябва да бъде обърната към чинията. Когато ножовете са повече от един, те трябва да следват подредбата както при вилиците спрямо курса на ястие.
Следващият компонент са лъжиците. Тази от тях за супа седи точно в дясно от ножовете и е най-десният прибор в сета. Това правило може да бъде нарушено само ако се сервират стриди, което означава, че лъжиците за стриди заемат мястото в най-дясно.
Салфетката е препоръчително да бъде сгъната или затворена в пръстен върху чинията. Другата опция за нея е да бъде сгъната по специален начин, за да държи ножовете.
Както при неформалната обстановка, чинията за хляб и ножът са разположени в горния ляв ъгъл на чинията, точно над вилиците, а ножът за хляб седи диагонално върху купата с хляб. В горния десен ъгъл, точно над ножовете, са разположени чашите в диагонална линия, като чашата за вода е най-отдалечена от чинията, а чашите за червено и бяло вино са подредени в зависимост от реда на курсовете.
Има много други компоненти, които могат да бъдат добавени на масата, за да допълнят нейната подредба. Важно е обаче да спазим точно конкретни стъпки за развитие и подредба на правилната маса:
Първата стъпка за перфектната маса е да се уверите, че приборите за хранене са добре изчистени и подбрани така, че да съответстват на общата тема и атмосфера на вашия ресторант.
Второто стъпка е да обучите своя персонал в правилната подредба на приборите в зависимост от вашия ресторант и тип подреждане.
Третата стъпка е добавянето на щипка цвят с допълнителен елемент, който да направи масата изцяло завършена.
Примери за допълнителни елементи:
Аксесоари, подложки, декоративни цветя, свещници, орнаменти, цветна аранжировка или други компоненти, които да бъдат в унисон с атмосферата на вашия ресторант.
Уверите, че допълнителните елементи не заемат твърде много място и пречат на консумацията на клиентите.
В началото на нашата статия засегнахме основата на успешния ресторант.
Заведенията не са просто място за хранене, а са място създаващо емоции и преживявания с нашия близки, приятели и колеги. Най-важното в ресторанта е цялостното потребителско преживяване.
Можете да подобрите преживяването на своите клиенти чрез използването на иновациите в ресторантьорството. Технологиите могат да донесат изцяло нови нива на удобство за вашите клиенти, което да ги остави доволни и направи ваши редовни лоялни клиенти. Какви технологии могат да са полезни за вашия ресторант?
Дигитално меню - позволете на клиентите си да разгледат вашето меню онлайн. Спечелете клиенти с него през интернет и ги привлечете на място във вашия обект. С него можете да използвате многоезичност за клиенти от различни националности и още много други удобства.
Система за резервации - направете резервациите във вашия обект по-лесни от всякога. Дайте възможност за лесна организация на вашето заведение, което да улесни клиентите ви и вашия персонал.
Система за поръчки - позволете на вашите клиенти да правят поръчки онлайн или на място във вашия обект. Съкратете времето за обработка на поръчките и забързайте вашето заведение. Ще зарадвате вашите клиенти и улесните персонала си.
Ако искате да развиете своето заведение на ново ниво, можете да направите запитване към нас. Заявете безплатен тестов период за всички от изброените иновации на: https://tabl.bg/
-
Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате и друго полезно съдържание в нашия блог: https://tabl.bg/bg/blog