Как да направим меню за ресторант?

Публикувано на 07.07.2020

Как да направим меню за ресторант?

Как изглежда успешното меню?

Менюто е един от най-важните атрибути на всеки ресторант. Без него и по-важно, без неговото качествено структуриране, трудно ще създадете успешно заведение. За създаването на едно качествено меню има редица важни фактори. Те са неговото съдържание, тема и насоченост, естетическото оформление, дизайн и подредба.

Самото меню може да бъде хартиено или дигитално. И двата варианта имат своите плюсове и минуси. Докато дигиталното меню е нова тенденция в ресторантьорството, хартиеното е класика и винаги допълва чудесно цялостната Ви стратегия.

Нека разгледаме елементите на едно добро меню.


Насочеността на менюто


Тя се определя по много фактори. Някои от въпросите, с които трябва да се съобразите са:

  • Кои са клиентите, които целите да привлечете?

  • Какво биха искали да получат?

  • Какво предлага региона, в който се намирате?

  • На каква кухня да заложите - местна или светска?

  • На какво е способен персонала, с който разполагате?

Например, ако главният Ви готвач е добър в правенето на суши или на паста, то това е повече от ясен сигнал, че трябва да заложите на тези техни умения. Ако регионът, в който се намира предразполага за развитие на атрактивна местна кухня, това е друг фактор. Трети пример е ако има клиенти с незадоволена нужда - например желание за барбекю бар.

Отговорете на горните въпроси и ще можете по-лесно да изберете насочеността на Вашето меню, която да работи за Вашия ресторант.

 

Структурата на менюто

На първо място, менюто трябва да бъде рационално подредено. Също така, то не трябва бъде с дължината на класически роман. Помислете си само колко много затруднения създава. Ежедневно се налага да поддържаме продукти за ястия, които рядко продаваме. Предпочетете качеството пред количеството. Бонус, можем да заложим на пресните сезонни продукти. Тяхната наличност е лесна за поддържане, а клиентите често предпочитат сезонни ястия с тях.

Предложете разнообразие от асортимент и го разделете в групи. Не е нужно да препълвате всяка група. Изберете качеството. Клиентите ще го оценят подобаващо.

Първата страница в менюто е важно да бъде запазен патент за “специалитетите на деня”, по-често срещани тук като обедно меню.

 

Съдържание на менюто

То зависи изцяло от персонала, с който разполагате. Във вашето меню може да липсва доста често срещано ястие или салата, но това не значи, че е забранено, може просто да разчитате на нестандартното. 

След като решите какъв ще бъде крайният Ви асортимент е важно как ще бъде подреден. Не е нужно винаги да започвате със салатите, които предлагате. Можете да започнете със супи или различни видове разядки. Както и да предпочетете, съобразете се с навиците на потребителите. Ако за Вашия тип ресторант стандартното меню започва със суши, то изберете него за начало. Ако салатите са стандарта за начало, заложете на тях. Все пак основна цел е да може лесно да навигират в него. 

Важно е да се фокусирате над подреждането в различните групи. Тяхната подредба може да бъде от най-евтино към най-скъпото или най-предпочитано към по-екзотично. Оптималният вариант е да го комбинирате и да поставите на предна позиция поне 1 ястие, на което желаете да акцентирате.

Ако заведението Ви се посещава често от семейства, то може да създадете и детско меню. Важното за него е да е съобразено с децата. Правилен размер на порциите и избягването на вредна храна е изключително полезно за него.


Оформление на текста

Преди да изпратите менюто за печат се уверете, че няма грешки - подредбата е равномерна, шрифтовете са еднакви и съобразени със светлината на помещението, текстовете са лесно четими. Важно е също да не забравите грамажите и цените (включително и валутата). Друг съвет от нас: Представете менюто на някой познат, доста често самите ние не виждаме грешките си, дори те да са лесно забележими.

Ако смятате да въведете дигитално меню, дори и да объркате текста, всяка грешка може да се поправи бързо и лесно. При този тип меню отново важат същите правила: подходящ шрифт, говорещи имена на специалитетите, грамажи, лесно четими текстове, добра подредба, цени. Като допълнение можете да отбележите и алергените.

 

Превод

Ако смятате, че заведението ще се посещава от чужденци, то това е достатъчна нужда от превод на менюто. За тази цел обаче трябва да се консултирате за правилността на превода, защото не може да разчитаме на Google Translate. Не може да допускате грешки в менюто, особено пред хора, които разчитат на този превод за ориентир какво предлагате.


Ценообразуването

За тази част на менюто има няколко основни фактора. Първият от тези фактори е конкуренцията. Важно е също да знаете и планирате какви разходи и потенциални приходи ще генерира обекта. Надценката трябва е да различна спрямо продуктите, които предлагате. Няма как алкохолът и безалкохолните напитки да бъдат с еднаква надценка и трябва да бъдат съобразени с доставчиците и цените на пазара към крайни клиенти. Последно и най-важно - не забравяйте ресторантът функционира, за да генерира печалба. Ценообразувайте и сложете достатъчно добри маржове и буфери за непредвидени разходи.

 

Дизайн

Дизайнът трябва да съответства на стила на заведението Ви. Важен е типът и материалите на папката, от които ще бъде направена. Цветът трябва да бъде сходен с този на ресторанта. Страниците трябва да са изчистени и изискани. Съдържанието трябва да бъде ясно разграфено и четимо.

Тези правила важат както за хартиеното меню, така и за дигиталното. При дигиталното меню дизайнът лесно може да се променя и адаптира към целите на заведението. След консултация със специалистите, които поддържат Вашето дигитално меню, ще изберете най-подходящия и функционален дизайн. 



 

 

Използвайте иновациите на Ваша страна

Знаете ли, че 31% от ресторантьорите обновяват своите менюта всеки месец, а 24% - всеки сезон? (Restaurant Success Report, Toast Tab)

Именно поради тази причина големи вериги заведения, например Starbucks, насочиха усилията си в съкращаване на разходите си от хартиено физическо меню и избраха дигиталното меню. 

Дигиталното меню е чудесна стъпка към по-малко разходи, повече ангажиране на потребителите и по-лесна поддържка, както и персонализация. Неслучайно едно от най-големите предимства на 21 век е дигиталната сила. Днес е по-лесно от всякога да имате дигитална версия на менюто, да имате дигитална система за резервации или да дадете опция на клиентите си да поръчат храна онлайн. В същото време потребителите все повече използват технологии и усещат ползата от тях. Затова и ние можем да Ви помогнем да ги улесните, а те ще Ви се отблагодарят с повече лоялност. Разберете повече за дигиталните продукти, които могат да трансформират Вашия бизнес: https://tabl.bg/za-nas

Искате да прочетете още интересни и полезни статии? Влезте в блог секцията на сайта ни: https://tabl.bg/bg/blog .