5 main mistakes in the online menu of most restaurants

Posted on 28.01.2021

5 main mistakes in the online menu of most restaurants

През 2020 година ресторантьорският бизнес претърпя големи промени заради кризата и мерките причинени от коронавируса. 

Значителна част от приходите на ресторантите зависят от доставките на храна до дома и офиса на нашите клиенти. Онлайн присъствието на нашия ресторант е по-важно от всякога, а още по-важното е как презентираме нашите предложения онлайн.

 

Грешка №1 - липса на онлайн меню

 

Качването на снимки от Вашето меню във Фейсбук и Инстаграм не е достатъчно. Социалните мрежи са изключително силен канал да достигнете до нова аудитория, но те не са платформа за онлайн меню.

 

Защо само Фейсбук и Инстаграм не са достатъчни?

  • Когато качите снимки на Вашето меню, те бързо ще изчезнат. Само след няколко нови качени изображения от Вас, старите бързо ще потънат в галерията на Вашия профил. Така клиентите Ви няма да могат с няколко клика бързо и удобно да разгледат Вашето основно меню и просто ще изберат съседния ресторант на 1 клик разстояние.

Фейсбук и Инстаграм са допълнение към Вашето меню, но със сигурност не са мястото за Вашето основно онлайн меню.


 

Грешка №2 - бавно зареждащ уебсайт

 

 

Много ресторанти се спират на евтини решения за изработка на уебсайт. По този начин като ресторантьори ние спестяваме пари, но губим страшно много от потенциални продажби и изгубени клиенти.

⚠ ⚠ ⚠ Често евтините уебсайт решения имат лоша изработка и зареждат над 5 секунди и дори над 10 секунди за страница.

➤ Според проучвания - около 40% от потребителите напускат уебсайт ако той зарежда над 3 секунди. Е, представете си колко потенциални клиенти могат да се изгубят само ако уебсайтът Ви зарежда над 10 секунди.

 

-

 

С професионалните системи за онлайн меню, този проблем не съществува. Освен, че те са направени качествено и зареждат в пъти по-бързо от средностатистическия уебсайт - те излизат и често много по-евтино.

 

 

Грешка №3 - неудобен уебсайт за клиенти

 

 

Освен бавното зареждане на повечето менюта на ресторанти онлайн, те имат и друг проблем, който е дори по-сериозен - неудобството.

Клиентите обичат удобството. За тях е важно бързо и лесно да могат да разгледат нашите предложения, така че да изберат тяхната желана поръчка. Да, но повечето уебсайтове не им позволяват това заради различни проблеми:

 

3.1. Липса на удобна навигация ❌

Една от основните причини за загуба на клиенти е липсата на качествена навигация. Менюто на всеки ресторант трябва да бъде лесно и приятно за разглеждане. Ако нашите потребители се чудя какво да натиснат, за да се върнат на предходната страница и да разгледат отново “Ястията с Пилешко”, то със сигурност ще ги изгубите.

 

3.2. Липса на видим телефон за поръчка чрез обаждане ❌

Не всички потребители желаят да си поръчат директно през сайта. Повечето имат желание да разгледат менюто онлайн и след това с 1 обаждане да поръчат всичко желано. Това няма как да стане ако телефонът на Вашия ресторант е скрит и трябват 5 клика на потребителя, за да успее да го намери. Телефонът за връзка с Вас трябва да бъде на всяка страница от Вашето меню и то на видно и удобно място.

 

3.3. Липса на адаптивна версия за мобилен телефон и таблет ❌

Друг често срещан проблем е липсата на адаптивна версия на нашия уебсайт. Онлайн менюто ни трябва да бъде еднакво лесно за разглеждане независимо дали потребителите използват компютър, мобилен телефон или таблет. За съжаление, голяма част от ресторантите губят клиенти и поради тази причина.

 

3.4. Липса на удобство при направа на поръчка ❌

Последната причина в списъка за загуба на клиенти заради нашия уебсайт е липсата на удобство за направа на поръчка. Мнозинството от уебсайтове имат 5 или повече стъпки за завършване на поръчка. Също така изискват от потребителя да попълни редица ненужни полета като пощенски код и други данни. Всичко това е ненужно. Клиентът иска да си поръча желаното ястие максимално бързо, а Вие искате неговата поръчка. Направете го лесно.

-

✅ За всички тези проблеми решението е просто - използването на професионална система за онлайн меню като TabL. В нея са всички тези потенциални проблеми отсъстват, а дори има и още много бонуси като система за поръчки и дори резервации.


 

Грешка №4 - липса на изображения

 

 

???? “Визията продава!”, а ние бихме допълнили - “Фотографията също”. Апетитно заснетите ни предложения са ключът да провокираме клиентелата да избере нас пред конкуренцията ни.

 

✅ Постарайте се да следвате този кратък списък със съвети:

  • Заснемете всяко едно ястие от Вашето меню

  • Постарайте се всяко ястие да има повече от 1 снимка

  • Всяка снимка е нужно да бъде апетитна и атрактивна

  • Снимайте Вашите продукти при подходяща светлина

  • Използвайте професионална техника и правилни обективи

  • При нужда обработете снимките, за да бъдат светли и ясни при разглеждане


 

Грешка №5 - липса на атрактивни промоции

 

 

???? Конкуренцията онлайн е огромна. Нашият локален обект се бори за клиентското внимание само срещу локалните ни конкуренти. За разлика от това, онлайн ние се борим с десетки или стотици други ресторанти, които са в целия град.

 

За целта е важно допълнително да подобрим нашите предложения. Инструменти за това са следните техники:

  • Използване на комбо предложения

  • Използване на семейни пакети

  • Използване на седмични промоции

  • Използване на кампании с отстъпки % от цена

  • Използване на безплатна доставка

  • Използване на бонуси при поръчка над определена сума


 

???? Целта е една → Вашите предложения да бъдат най-атрактивните онлайн. Тогава чрез правилната система за онлайн меню, Вие бихте могли да увеличите значително онлайн поръчките си за доставки. При интерес сега можете да се възползвате и от БЕЗПЛАТЕН тестов период на професионалното ни онлайн меню. ✅ Направете запитване от тук: https://tabl.bg/digitalno-menu

 

-

 

Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате друго полезно съдържание на: https://tabl.bg/bg/blog